25.02.2009

Last Station'a Armağan Olsun.

24.02.2009 gününde ki (.......) yazım doğaldır ki bir takım insanlar tarafından beğenilmedi. Buda gayet normal bir şekilde ifade edildi. Bu ana kadar bir sorun yok. Ama yazının altında ki yorumlarda Last Station biraz üslubunu bozdu. Beni özgürlük düşmanı olarak, özgürlükler önünde engel olarak ifade etti. Üslub bozdu diyorum bunun için. Bana yönlendirilen bu ithamlar ağır ve yanlıştır. Bunun için yazıyorum. Yorumlarda hiçbir küfür, hakaret olmasa bile bu ithamlar bana göre hakarettir.

Kısaca değinmek istiyorum. Ben bazı yasakların haklılığını gerekçeleri ile sundum. Last Station ise sadece beni özgürlük düşmanı olarak suçladı. Buna karşı ben tespitlerimi sunup haklılığımı doğruladım, gene suçlandım. Şimdi de bu konuya ilişkin Last Station'a cevap niteliğinde yazımı yazıyorum.

Ben villada yaşayıp, jipe binmiyorum, ben halkla yaşıyorum. İstanbul gibi modern bir şehrin, göbeğindeki varoşu Beyoğlunda yaşıyorum. Yakından tanıyorum. Tehlikeleri görebiliyorum.

Sana soruyorum;
Kaç defa ışık evlerine gittin? Veya ışık evinin yapılanmasını ne kadar biliyorsun?
Kaç defa bir dergah mensubu ile konuştun?
Kaç tane cihat (dikkat chat değil) diye Filistin'e, Çenenistan'a gitmek isteyen arkadaşın oldu?
Kaç arkadaşının kafası aşırı sol ve sağ örgütler tarafından yıkandığı için olaylara karışıp hapse girdi?
Kaç kez kot pantolonunla namaz kıldığın için tetikteydin?
Kaç kez onlar gibi olmadığın için 'dinsiz' yaftası yedin?
Kaç kez apartmanında ki bir dairede toplanma olduğu için çarşaflıların istilasına uğradın?
Kaç tane Atam'a küfür eden, resmini yırtan insan tanıdın?
Kaç kez bir tanıdığın, yurttaşın genç yaşta hayatını feda etti sen rahat uyu diye?
Kaç insan tanıdın özgürlüğü için, hakkı için başkasının yaşam hakkını alan , ailelerini ebedi üzüntüye sokan?
Kaç kez şahit oldun otobüste başı açık diye yer vermeyip, türbanlı birini görünce ayağa kalkan?
Kaç kez zorla namaz kıldın, oruç tuttun?
Kaç kez oruç tutmadığın için küfür yedin?
Kaç kez içki içemedin yasak diye?
Kaç arkadaşın sevgilisiyle gezerken zabıtalar tarafından dövüldü?
Kaç küçük kız gördün 'örtün' diye baskı gören?

Ve
Kaç kez tabana inebildin? Gözlemledin?
Anlaşılan ülkenin gerçeklerine çok uzaksın. Veya sende onlardansın.

Hayatımda hep kalıplara bağlı kalma, felsefelere odaklan dedim kendime. Felsefeye odaklandığım için amaçları,gerçekleri gördüm.

8 yorum:

Pnarist dedi ki...

Bu benim kardeşim!

Can dedi ki...

Birini birşey savundugundan dolayı suçlaya biliyosan ortaya koyucaksın savunma nedenlerini. Ben koydum.

Last Station dedi ki...

hakkimda post yazacak kadar seni ne kizdirdi anlayabilmis degilim. kendi agzinla ifade ettigin ozgurluk anlayisinin aslinda ozgurluk olmadigi elestirisine suclama gozuyle bakabilmek icin ozel caba sarfetmis olmalisin. ben senin ozgurluk anlayisina katilmiyorum, katilmak zorunda da degilim. sende benim anlayisima katilmak zorunda degilsin. ben seni bu dusuncelerinden oturu, herkesin yorumlayacagi bir sekilde yazmandan oturu elestirme hakkina sahibim. eger elestiriye, farkli goruslere acik degilsen yorum kismini kaldirmani oneririm.

yazdigin posta gelince, ne sen benim dediklerimi anlayip kabul edeceksin ne ben senin dediklerini. ben ayni inanci paylasmadigim insanlarin dahi inanclarini yasamalari ozgurlugunu savunurken, sen muhtemelen ayni inanci paylastigin insanlardan rahatsiz oluyorsun. cevaben yazdigin post onceki yazdigin posttan daha icler acisi bence. kendi yasantin disindaki yasantilara tahammulsuzlugu anlamiyorum, anlamayacagim da. cunku ben boyle yetistirildim. senin gibi varos edebiyati yapamadigim icin uzgunum.

Last Station dedi ki...

anlayisina yakisan bir cevap vermissin. daha fazlasini beklemek hayal olurdu zaten:)

Can dedi ki...

Yaş ve semt olayları asıl senin acizliğini göstermekte.

Eleştiriye karşı olsaydım o zaman zaten sen bu bloga böyle yazamazdın.

ben aynı inançtan oldugum kısılerden rahatsızlık duymuyorum, dıgerlerındende. belırtmek ıstedıgım ınanclarını baskaları ıcınde zorlamaları.

anlamıyosun sana dediklerimi büyük harflerle yazım bari

BEN SANA SEBEPLERİ SUNDUM. SEN İSE SEBEPLERİNİ SUNMADIN BELKİDE YOK.

HERŞEY NET BEN NEDENLERİ İLE KOYARKEN SEN SADCE SUÇLAYIP BELALTI VURUYORSUN.

SEN DAHA YAŞINDAN DOLAYI KÜÇÜMSEDİĞİN ÇOÇUGA MANTIKLI CEVAPLAR SUNAMAYIP BEL ALTI VURUP, AİLESİNE VE ONA HAKARET EDEBİLİYOSAN,
YETİŞTİRİLMİSSİN EVET.

OTLARDA SULANARAK YETİŞTİRİLİR.

Last Station dedi ki...

ne sana ne ailene hakaret eden bir tek kelime yok yorumlarimda. sana senin ifadelerinle yanit verdim. varosta buyudum diyende sensin, bundan rahatsiz olanda. yasini bilmedigim icin yasinla ilgili bir yorum yapmam imkansiz. nereden boyle bir sonuca vardin anlayabilmis degilim.

savunduklarinin nedenini soyle derken senin gibi fasist bir liste ortaya koymam beklentisindeysen bosuna bekleme. savunmamin tek nedeni ozgur dusunceye sahip olmam. benden farkli olanlarla ayni haklara sahip olmam gerektiginin bilincinde olmam. bu tartismaya da daha fazla mudahil olmak istemiyorum. benimle ayni fikirde olmak zorunlulugunda olmadiginin bilincindeyim ama sen bunu kavrayabilmis biri degilsin. sadece kendi ozgurluklerin icin savastigin dunyanda mutlu olman dilegiyle...

Anonymous dedi ki...

guluyorum sadece. nasıl bıze ahmet kayayı savunan, dtp nın sıyasette olamsını savunan, turbanın unılerde serbest olmasını savunan, ermenı ve yahudı karsıtlarına herzaman lafı olan bırı ozgurluk karsıtı olur?

(ayhan)

Can dedi ki...

Last benim büyüdügüm yer beyoğlu halen daha burda yaşıyorum. harıtaya bakarsan sehrın merkezı ama varos. burada bır varos yarattılar sehrın merkezınde bundan bahsettım. ayrıca varosda olsa vatandasım oturuyor orada. bundan duydugum gruru yazdım.
yasımıda gayet ıyı bılıyosun proofılde gozukmekte. bunu bıldıgınıde senın 'senden buyuklerı anlamıyorsun' lafına baglıyorum.

fasıt bır lısteden bahsettıgın gercekler. sokak. taban.

ben hızlı arac kullanmanın yzararlı oldugunu dusunuyorum. bır baskası hız ıstıyor. devlet eger o hız ıstıyo dıye sınırsız hıza ızın verırse o zaman dıgerlerını nasıl korur? devlet olarak hıza lımıt getırıceksınkı tum vatandaslarına yararı olsun.

ben bu ornek uzerıne yorumluyorum. bununda dogrulugu acık ve net. sana gore yanlsı olabılır ama eger hukuka saygılıysak hukukda bunu dogruluyor. hem bu ulkede hemde dunya hukukunda. aihm bu ıkı konudada sımdıye kadar turkıye alehıne karar vermedı. aihmdeki hakımlerde faşit,cumhurıyetcı olamaz.

KozmoPolitik.com