20.08.2009

Anadolu kadını

Agva'ya gittiğimizde eşe dosta söyledik.. ''Bir nine arıyoruz, suratı kırışmış, yorgun..'' Halam ressam.. Bir yüz arıyordu.. Haber saldık.. ''Bir iki resim almak istiyoruz'' diye..
Son gün geldi haber.. Yola düştük.. Eve geldik.. 2 katlı müstakil, mütevazi bir ev.. Merdivenleri çıktık ve;

Bizi torunu karşıladı.. 40 yaşında olan torunu.. 2. katın giriş avlusunda bizi misafir etti.. Babanesini yanımıza getirmek için müsaade istedi..

Yanlarımıza gelince o Anadolu kadını, anladık ki banyo yaptırıyormuş bizim için tornu..

Elini öperken burnumuza çalınan sabun kokusu..

Ben değişik açılardan bir kaç fotoğraf alırken anlattı torunu..

Dedi ki;
Bana babanem baktı.. Şimdi bende ona bakıyorum.. O bana, ben çocukken baktı.. Bende ona, o çocuk gibiyken bakıyorum..

Babanem çok acılar çekti..
Son günlerinde ona mutluluğu vermeye çalışıyorum.. Benim 2 çocuğum var, birde babanem..

Babanem aşk evliliği yapmış.. Köylüsü olduğu dedemle.. Genç yaşta evlenmiş.. 16 yaşında.. Severek.. 5 yıl evli kalmış.. 4 çocuk doğurmuş.. 5 yıl sonra babanemi bırakıp Almanya'ya gitmiş dedem.. Orada bir Almanla evlenmiş.. Babanem 22 yaşında dul büyütmüş çocuklarını.. Evlenmemiş..
Zaten fakir bir ailenin kızıymış.. Kıt kanaat geçinmiş.. Dedem bir daha aramamış, sormamış..

Sonra devam etti;

Hiç lastik ayakkabıdan başka bir şey giymemek n'dir biliyor musunuz?
Hiç büyük şehir görmemek..
Hiç bir zaman kendini düşünmemek..
Dudağına ruj sürmemek..
Kadın olamamak..

Sürekli çalışmak.. Çocukları için çalışmak..

Ve şuan 85 yaşında ve dedemi hala seviyor..

Tornunun ses tonuyla dinlerken bunları; suratımız biraz buruşuk ve üzgündük..
Oysa o Anadolu kadınıydı..
Kurtuluş savaşımızın fedakar anaları..
Anadolu kadını..

4 yorum:

DORİS dedi ki...

ah kıyamam ki ben ona. fotograf çekmişsin, koyar mısın biz de görelim...
dede de cok vefasızmıs. aşk işte, o yaşta sevdiğini bekliyordur hala. canım ükem ve gerçek insanları..
bak galeyana geldim:)))

yejades dedi ki...

http://www.ye-jades.com/2009/08/kreativ-blogger.html ödülün var :)

Can dedi ki...

doris, işte bunu yapamam.. resım bızde kalsın..

DORİS dedi ki...

tamm, anlıyorum seni:((
:))
ama dede hala vefasız:))

KozmoPolitik.com