16.03.2013

Şile - 2013





Şile 2013İstanbul’da yaşayanlar olarak en kolay kaçabilip nefes aldığımız nadir yerlerden biri olsa gerek. Haftanın yorgunluğunu atma amacı taşıyan kısa kaçamaklarımın ilçesi Şile.

Her ne kadar her gidişimde yoluna lanet okusam da, gittikten sonrasını seviyorum işte. Yazın pek sakin olmasa da ilk bahar ve son baharda tadından yenmiyor Şile.

Bu gidişimde pek gezdim söylenemez. Gezi yazısı yazabilecek kadar da yok diyebiliriz. Ama kareye aldım bazı anları. En komiği de Şile Ahmetli köyünde bir köylünün aracını tavuğun kullanmasıydı.




Koyunlar ve Ahmetli Köy yolu..



Bu seferinde yanına gidemesem de aradan ben buradayım diyen Şile feneri..
 

Ve tabi ki her gidişimde en az bir defa oturup bir şeyler yudumladığım limanı kuş bakışı gören o kafenin manzarası.
Şehirden sıkılmış ve çok vaktiniz yoksa uzaklaşmak,dinlenmek için İstanbulun yakınındaki uzaklık Şile derim.
Özel araçla gitmesi ideal ama toplu taşıma fazlasıyla yoruyor insanı biline.

Ve Şile'de yapılacaklar listesi:
  • Şile Limanına gidip ucundaki fenere kadar yürüyün. Hatta orada bağlı duran şehir hatları vapuru Maltepe'ye binin.
  • Şile Limanına uzanan çarşı caddesinde yürüyün. O cadde üzerindeki denize bakan herhangi bir mekanda oturup manzaranın tadını çıkartabilirsiniz.
  • Hava denize girilebilecekse Kumbaba Plajı bence ideal.
  • Şile limanının oradaki Şile Kalesini görün.
  • Şile limanına tepeden bakan Panaromal Restorant'da oturun. Manzarası ideal.
  • Şile bezi hediyelik eşya alın dememe sanırım gerek yoktur. En azından bir gömleğiniz olsun.
  • İmkanınız varsa Şile'nin köylerini görün. İstanbul'a bu kadar yakında köy kültürünü pek bulamazsınız.
Bu yazıda yiyecek önerecek bir aktivitem olmadı. Zira Şilede teyzenin evi varsa pek dışarıda yemek yemiyorsun. Affola. 

Baharın yaklaştığı şu günlerde bir haftasonunu ayırmaya değecek Şile. Şimdiden güzel gezmeler.

6 yorum:

öykü dedi ki...

guzel bı gezı rehberı olmus yazın

sıleye arada gıderdım ama cok nadır
smdı yenıden gıdılcekler lıstesıne gırdı:)


tavuga bayıldım

can poyraz dedi ki...

:) tat aldığım şeyleri yazmayı seviyorum.

Sen gidene kadar ben bir kaç şile yazısı daha yazarım :)

Hamide dedi ki...

Merhaba :)

Ne güzel bir yazı olmuş.
Fotoğraf destekli anılar canlandı gözümde.
Biraz daha fazla olsaydı keşke dedim.
İmkanın varsa eğer plajların da fotoğraflarını küçük anekdotlarla isteyebilir miyim?
Işıklar yandı beynimde ama şileye otobüsle gidenlerdenim. :(
Bu mevsimde ayrı bir güzelliği olsa gerek.

Bahsettiğin restorana gitmedin sanırsam.
Adı pek sık değişiyor onların. Gitmiş de olabilirim.

Teşekkürler.

can poyraz dedi ki...

Teşekkür ederim Hamide :)
Bir sonraki yazı muhtemelen plaja gidilebilecek dönemde olur ve bol bol onun resimlerini de yayınlarım :)
Bende hala daha otobüsle gidiyorum. Allahtan dönüşte ailemle dönme fırsatım oluyor.

Bahsettiğim yer Şile limanını tepeden gören ve limana imnen o merdivenlerin olduğu yerde. Muhtemelen biliyorsundur.

Bir sonraki şile yazısında görüşmek üzere :)

ilknur AKPINAR dedi ki...

şileye hiç gitmedim,
umarım en kısa zamanda gitmek lazım :)
Teşekkürler

can poyraz dedi ki...

Gitmen dileğiyle :)

KozmoPolitik.com