7.07.2013

8 günde Karadeniz

Uzak diyar. Öyle ha deyince hafta sonu gidip döneyim diyemiyorsun Artvin’den. Bende tamı tamına 8 gün kaldım. Özet geçmek istersem yaptıklarımdan daha fazlasını yapamadan döndüm diyebilirim. Doğu Karadeniz malum. Orada bulunduğum 8 günün 6sı yağışlıydı. 2 gün hiç evden çıkmayacak kadar yağdı hem de. Mesela Hopa’nın meşhut Hızır Dayı Pidecisine gidip pide, Artvin Merkez’e gidip döner yiyemedim.

Fazla iç karartıcı bir tablo çizdim sanırım. Yine de güzeldi kısacık Karadeniz tatili.

Atatürk Havalimanından kalkış yapıp Batum’a inerek başladığım Karadeniz tatilim kısa bir Batum turundan sonra-kumar oynamıyorsan fazla kalacak bir şey yok- Sarp sınır kapısından memlekete giriş yapmakla devam eti.

Çekmezsek eksik olacak kanat fotoğrafları.

Hopa’yı hop deyip geçip Arhavi’deki eve geldim. İlk gün şansıma güneş vardı. Çantamı bırakıp denize attım kendimi.


Memleketim Arhavi'nin görüntüsü.

 Arhavi'nin sembol heykeli.



 Yağmur altında çay bahçesi.

 Karadenizin meşhur susamsız simidi.

Biz Karadenizliler ağzı böyle bi garip yapan adına da "karayemiş" dediğimiz meyveyi yeriz.


Bir çok deremiz Hes'lerle yokedilse de elimizde olanlar..

Toplanmış çaylar ve onu taşlımada kullanılan basit teleferik sistemi.

Son güneşi de batırıp Arhavi'de, veda edip yola çıktım.

Sonrası da köy, şehir gezmeleri, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun. 

Gezinin en güzel fotoğrafı sanırım Orduda çektiğim bu kareydi.




Kısa da olsa Karadeniz seyehati yapamadıklarımı bir sonraki sene yapabilme umuduyla sonlandı.

3 yorum:

demet dedi ki...

ne güzel o yeşili görmek o havayı solumak..Bence zinde dönmüşsündür karanlık binalar arasına.. geçirdiğin 8 gün bir yılı kotarır bana kalırsa :))inş bende gidebilirim oraya..hızır dayı pidesini merak ettim ayrıca :)

can poyraz dedi ki...

:) bir seneye yeter mi inan bilmiyorum Demet

Nurhilal Önür dedi ki...

Fotoğraflar gerçekten çok güzel ellerine sağlık..
Bende bloğuma beklerim http://nurhilalonur.blogspot.com/
Sevgiler..

KozmoPolitik.com