6.05.2014

"Yıl 1972, Yaş 24"

"Yıl 1972, Yaş 24"  

“…ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum." Bir yolculuğun ortasında kurulan bu cümle 6 Mayıs 1972 günü 3 fidanın idamı ile son bulmuştu.

Kendimi bildim bileli, Deniz’i okuyalı, öğreneli 6 Mayıs’ı hep anmışımdır.
Aklımda hep aynı cümle; “… ben 24 yaşındayken…” ve işte bu sene o sene.

Parkasını, botlarını çıkartmadan, ölüm gömleğini giymeden, traş olmadan, bir sigara yakıp bir demli çay içip Rodrigo'nun gitar konçertosunu dinlemek isteyerek, urganı kendi boynuna geçirip onu izleyenlere dönüp; "ölen bedenimdir düşüncem yaşayacak" diyerek gittiği yaştayım.

Ben bu sene Deniz’i anarken onun asıldığı yaştayım.



İdamdan önceki son fotoğrafları; Mamak cezaevi avlusu 5 Mayıs 1972..

Hiç yorum yok:

KozmoPolitik.com